logo editura andrei saguna pic
 

Colecţii cărţi / 2008

Image

Dezvoltarea competenţelor de comunicare la adulţi în relaţie cu copilul: ghid practic pentru părinţi, bunici şi toţi cei care educă copii

Autor(i) : Tatiana BARBAROŞ, Elena BLIORA
An publicare : 2008
ISBN : 978-973-1709-44-4
Conţinut : download PDF

Prefaţă

Şcoala ne iniţiază în foarte multe domenii, ne pregăteşte pentru orice profesie dorim, mai puţin pentru profesia de părinte. Părinţi devenim într-un anumit moment şi rămânem pe viaţă. Este profesia care ne solicită 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, 365 de zile pe an, fără zile de concediu şi fără remunerare. Alta este motivaţia pentru această profesie: calitatea şi integritatea dezvoltării copilului. Satisfacţia acestei meserii o reprezintă atât produsul finit cât şi procesul în sine. Nu există concurenţă şi promovare, fiecare părinte este cel mai bun pentru copilul său, însă simţim mereu nevoia de a îmbunătăţi modul de comunicare şi relaţionare cu copilul. Paradoxul îl reprezintă faptul că într-un domeniu atât de important nu există o şcoală care să ne pregătească pentru a fi părinte. Acesta constituie punctul de plecare al demersului care a stat la baza prezentei lucrări.
Materialul este realizat pe baza rezultatelor obţinute în cadrul proiectului pilot „Şcoala părinţilor” desfăşurat în anul şcolar 2007-2008 de Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Constanţa în cadrul a patru grădiniţe din oraşul Constanţa.
Spre deosebire de alte materiale preluate şi traduse din lucrări de specialitate din alte ţări, acest ghid a fost conceput şi elaborat pornind de la nevoile reale ale părinţilor şi educatorilor şi îmbunătăţit pe baza rezultatelor obţinute în cadrul pilotării proiectului „Şcoala părinţilor”. Pornind de la acest considerent, ghidul are caracter practic-aplicativ, mai puţin teoretic, aspectele teoretice putând fi aprofundate de către doritori prin studiul lucrărilor recomandate la bibliografie.
Activităţile practice descrise în această lucrare acoperă cea mai mare parte din conţinutul materialului, venind astfel în sprijinul părinţilor şi educatorilor şi oferind sugestii variate de îmbunătăţire a relaţiei cu copiii.
Dorim să adresăm mulţumirile noastre doamnei psiholog principal dr. Beatrice Popa, coordonatorul Centrului Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Constanţa, căreia îi aparţine iniţiativa de a realiza proiectul „Şcoala părinţilor” şi propunerea de elaborare a acestui ghid.