Colecţii cărţi / 2007
Managementul aprovizionării şi desfacerii
Autor(i) : George PAPARI
An publicare : 2007
ISBN : 978-973-732-056-8
Conţinut : download PDF
Prezentul curs dezvolta elementele de management si marketing dintr-un domeniu care foloseste cunostintele acestor discipline in mod intens datorita specificului sau atat in procesul de aprovizionare, cat si in cel de desfacere. Specialistii unitatii economice trebuie sa intreprinda actiuni de cercetare a pietei furnizorilor de materii prime, materiale si echipamente tehnice necesare procesului de productie pe de o parte si studiul pietei de clienti, beneficiari ai produselor finite ale intreprinderii, pe de alta parte.
Bagajul de cunostinte cuprins in prezentul volum, va fi de un real folos, tinerilor studenti - economisti in pregatirea de zi cu zi pentru a putea face fata cu succes in viitoarea lor profesiune, in fata rigorilor din activitatea practica desfasurata in economia reala.
Lucrarea este si un ghid de fundamentare a multitudinii de factori ce insotesc relatiile economice dintre parteneri, cuantificare si dimensionare a volumului actiunilor, a consecintelor acestora, a efectului de sera pe care ele il provoaca si a motivatiei atitudinilor, comportamentului si influentelor acestora in desfasurarea actelor de negociere.
Pornind de la locul si rolul stiintelor marketingului si a managementului in sfera teoriei economice, sunt tratate problemele de concept, continut si caracteristicile stiintifice ale domeniului, inclusiv organizarea structurala a activitatilor de aprovizionare, relatiile cu celelalte compartimente interne si externe ale intreprinderii. In capitolul trei sunt dezbatute cunostintele privind aprovizionarea tehnico-materiala incepand cu elementul esential, nomenclatorul de materiale si echipamente tehnice, planul si programul de aprovizionare, normele si coeficientii normativi si se incheie cu testarea credibilitatii furnizorilor.
AUTORUL